Ondersteuning bij e-mail


Wat zijn de gegevens van de mailservers?

De centrale mailserver is te vinden op "mx.fahnermail.nl". Als backupserver voor ontvangen kunt u "alt.mx.fahnermail.nl" in uw DNS records zetten. Uw logingegevens heeft u apart ontvangen.

More information
Hoe train ik het spamfilter?

Als u spam ontvangt kunt u het spamfilter trainen simpelweg door de spam e-mail naar de map "Spam" of "Junk" te verplaatsen. Andersom kunt u het filter ook aanleren dat bepaalde e-mails geen spam zijn door ze te verplaatsen uit uw spambox. Er zijn ongeveer honderd e-mails nodig voordat het spamfilter betrouwbaar werkt met uw mailbox.

More information
IMAP/POP3/SMTP?

POP3 wordt niet meer aangeboden. IMAP en SMTP zijn te vinden op "mx.fahnermail.nl" en gebruiken de standaardpoorten (143/993 voor IMAP(s) en 25/587 voor SMTP).

More information
Waar is de webmail?

Standaard is de webmail beschikbaar via een link vanuit één van uw producten bij Fahner IT. Als dit niet het geval is kunt u contact opnemen en dan wordt dit z.s.m. opgelost.

More information
Hoe groot is mijn mailbox?

Dit variëert op basis van uw hostingpakket. Het standaardpakket bevat één gratis mailbox van ongeveer 500MB (ook dit kan variëren). Wanneer uw mailbox vol raakt krijgt u automatisch een waarschuwing. De inhoud van de prullenbak en spambox tellen ook mee naar het totaal.

More information
Hoe ruim ik mijn mailbox op?

Voor bepaalde mappen in uw mailbox worden oude berichten automatisch verwijderd na een redelijke hoeveelheid tijd (zoals "Spam", "Prullenbak" en "Verzonden"). Wanneer u e-mails verwijdert komen deze normaal in de prullenbak en zullen ze op den duur permanent worden verwijderd. Soms moet u uw e-mailsoftware eerst sluiten voordat verwijderde e-mails permanent worden verwijderd.

More information